måndag 12 april 2010

HIPP HIPP HURRA, för lilla Pippi idag!
Vår älskade sötaste lilla prinsessa fyller idag, den 12 april, hela 3 år!

(Visst kan hon se ut som en liten prinsessa, men den härliga insidan gör sig mer rätt på nedanstående bild tror jag)


Lördagen den 10 april hölls det kalas här på Furuvägens Tallbacka...


Ballonger i rosa nyanser, så klart, och massor av fin-fina presenter!





My little pony:s, hemmastickad kofta med tillhörande mössa som matchade presenten från Kapp Ahls vintage serie, Ingrid-böcker, en söt gris-portmonä, fe-vingar med trollspö, och fina tillbehör till hennes nya kök. (som syns senare i inlägget) Hon fick även fina målarböcker och lite annat sött som jag säkert glömt nämna...

...och allt blev lite överväldigande, och huvudpersonen för dagen somnade på soffan vid 17.30...


Då passade storebror som varit såååå nyfiken på alla hennes fina presenter (trots att nästan alla snälla gästerna hade med sig syskonpresenter -vilket uppskattas enormt!!!) Så när födelsedagsbarnet somnat testade han allt, och lekte med allt...



"-Mamma, sluta, ta inte kort på mig!" utbrast han när han såg att jag fotade honom med rosa vingar... Det är ju inte "grabbigt" direkt, och det märks på åldern att sådant med färger för killar och tjejer spelar stor roll vid 4 års ålder.

Och nöjd lekte Adela i sitt älskade rum, med sina nya saker. Hon dukade fint på bordet till sig, dockan Ida och gamlemormor Ulla. Hon trivs så på sitt rum, hon älskar sitt kök, leker där varje dag, dukar, matar, städar och plockar... Ändå är det inte riktigt klart än, men det gör inte henne något alls. Härligt!



Ja, tänk vad tiden går.
Tänk att hon överlevde, den lilla skruttan...
För 3 år sen var hennes vardag oviss, men hon hade livet i behåll. Något som vi länge fick kämpa för...
Och vad vore vårt liv utan hennes skratt, bus, spill, trill, lockar, söta ögon och ständiga prat?
Så tomt så jag vill inte ens tänka tanken.

Lilla Pippi.
Du är verkligen speciell, älskvärd och underbar på alla sätt och vis. Jag känner mig varje dag lycklig lottad över att ha dig i vår närhet, och inte en dag går förbi utan att jag är tacksam för att "någon" vakade vid vår sida alla de hemska, långa dagar, nätter, veckor och månader som vi tillbringade tillsammans på sjukhus när du fortfarande låg i min mage.
Alla tankar vi delade, all styrka och kärlek du gav mig redan då, fick mig att orka hålla ut, och för det är vi evigt sammankopplade på ett speciellt vis.
Jag beundrar dig, och älskar dig, min egna lilla Pippi.
Puss från mamma

6 kommentarer:

  1. Grattiskramar till Adela på födelsedagen! :-)

    SvaraRadera
  2. Många grattis-kramar till lilla "sessan" på din dag!

    Hade ju tänkt ringa och sjunga en liten trudde-lutt...men klockan gick för fort ikväll...efter våran "myr-jakt" (små otäcka myror vill bo hos oss, men det vill inte vi) trodde vi att lillan redan knoppat för natten. Men vi hoppas att du lilla fina tjej haft en jättefin dag och att du är nöjd med dina presenter du fick i lördags=). Hoppas du tyckte det var bra saker att leka med och fina kläder att pryda dig, du lilla söta.

    Vi håller med mamma och tycker att det är fantastiskt att allt gick så bra som det till slut gick. Du är en go och underbar liten tjej att se växa upp. Hoppas vi kan försöka träffas lite mer...renovering hos Er, renovering hos oss upptar mycket av våran tid...men du skall veta att vi älskar dig vår lilla gud-dotter!

    Massor med kramar din kusin-mamma, din lill-kusin August och lek-pappa Stefan

    SvaraRadera
  3. Faster Sara & Rickardapril 12, 2010

    Massor av grattis från Linköping! (:

    SvaraRadera
  4. Ja, du är verkligen speciell, lilla Pippi. En liten Knas-Fia, precis som din mamma!
    Envisa som synden båda två, ger inte upp i första taget.
    Det visade ni som sagt prov på redan från början:-)
    Jag är så lycklig att ni kämpade så hårt tillsammans för utan er båda vore vår värld fattig!
    Älskar er! Stor kram

    SvaraRadera
  5. Där fick ni mig och skvätta en tår. :-) Hoppas lilla Adela fick en super härlig födelsedag med massa tårta och presenter. Underbart roligt med kalas. Stooora kramar till er alla.
    Maria wallenius

    SvaraRadera
  6. Grattis Adela på Tyra-dagen!
    Kram Lena

    SvaraRadera