söndag 20 mars 2011

Så sant som det är sagt.


Alfred säger:
"-Mamma, du vet ju att jag älskar dig mest av allt, dig och pappa, men jag älskar månen mer ändå". Han är verkligen SÅÅ förtjust i stjärnorna och månen, så jag blir faktiskt rörd av uttalandet även om jag önskar det vore omvänd favorisering.

BTW: Alfred och Adela som under nästan alla år hittills varit goda vänner tål knappt varann nu. Alfred säger att Adela är äcklig för hon har tjejbasiller, och Adela kontrar med att hon är kär i alla stora killar, inte småkillar för de är "blä" och har basillusker. Antar att de menar samma sak...


Adela bakar bullar med mormor, hon väljer chokladsås i sina istället för kanel och socker (kan tillägga att hon först försökte övertala mormor om att få ha grillkrydda i)




Adela säger:
Vi är på kalas hos mormor Eva och morfar Ari som fyller år.
"-Jag behöver nått elektriskt" säger Adela och kikar in i skafferiet.
Mormor Eva frågar vad det kan vara och Adela svarar:
"-...flingor kan jag ta, det tycker jag om!"


Pip pip för denna gången.

Bamse kram från lilla familjen

1 kommentar:

  1. Vilka bullar tog slut innan pappan kom hem?...jo, Pippis chokladbullar!! Jammi!!

    SvaraRadera