tisdag 19 oktober 2010

Regerings-skifte och 5 års-dag!
Det är kanske inte så konstigt att det dröjer med inläggen när rodret är överlämnat till en "utarbetat" farsgubbe som åker till Willy:s och handlar iklädd EN jobbarsko, röd och sliten med en synlig stålhätta vid tån, och EN svart gympadoja. Inte innan jag gick kring vid kyldisken märkte jag att jag haltade...


...och det är väl den enda ursäkten som behövs för att inte ett ord skrivits här på bloggen sen Helen bad mig ta över då hennes syn är "tillfälligt" nedsatt...

Men nu, here I am, redo att bemästra konsten att skriva i en blogg! Hua!



Alfreds 5-års arla-morgon
Favoritfrukost på sängen med "Ballerina"-kakor (hoppas inte BVC läser vår blogg) och varm chokladmjölk!




Det varnas ju för sms-tumme, men akta så ni inte får DS-arm som jag tycks ha fått... Värst vad jag spänner muskeln i armen när jag fotas -var jag sååå inne i SuperMario??

Alfred fick kanon-presenter, han har lekt väldigt mycket med allt han fick, även lillans syskonpresenter var jättebra!
Kul med presenter som passar dom vuxna barnen med...



Även äldste, och yngste herr Nilsson lekte med Prins Alfreds leksaker -jösses vad lyckat!


Livet är härligt med paket! Här i väntar ett fruktansvärt odjur, vars svans sticker ut ur den stora lådan (under struten). Hon är påhittig hon, den där Gudmor:en Alfred har.

Efter fullspäckat schema med kalasande och firande tyckte Alfred att det var gött att ligga och päääsa en stund på soffan!



FULLT ÖS -MEDVETSLÖS




Grymt stiliga barn, eller hur!?
Och på tal om stilig, kolla in här:



Här poserar lill-killen i sin belöning, Alfred fick åka till våran favorit-leksaksbutik och välja något efter att han lärt sig att somna i sitt eget rum, utan vuxen, under nästan hela sommaren har han kämpat med detta.
En riktig pirat dräkt med ett rejält svärd!
Absolut värt att besöka Tina i Lekisbutiken!

Tack och bock, för titten!
/Pappa Bus

2 kommentarer:

  1. Tack bock för att ni åker dessa mil med era härliga ungar till Lekisbutiken ;-D

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag väntar på uppdatering! :)
    Det är en så mysig blogg ni har! <3

    SvaraRadera