tisdag 3 augusti 2010

Underbara varelser.
...bedårande. Kärlek, obegränsad!

Alfred sjunger från Askungen-sagan:
"Schjung min näkterval, schuuuuung min näkterval..."

Alfred visar den nyköpta filmen om "Wallace, Gromit och varulvs-kaninen"
"-Titta, det är en valurvs-kanin!"

Lycka... Skratt...
Ett leende hjärta...


Förevigt... Vänskap... Glädje...

Adela åker med mig och sin mormor till Gällstad på tur, och är väl lite uttråkad på hemvägen och kommer på en ny lek:
"-Mamma, säg MEN...!"
"-Men...!" säger jag.
"-Inga MEN!" utbrister hon med låtsas-ilska i rösten.
Sen fortsätter hon: "-Nu fåj jag säja MEN så fåj du säja: inga men!"
Ni kan ju gissa hur länge denna leken kan hålla på... När hon förvandlar våran uppfostran till lekar så vet jag inte om våra metoder fungerar så bra. *phu*

Och som om inte det var nog med lekar i bilen, sa hon:
"Mojmoj, om du sej en havsöjn fåj du ett poäng".
Undrar vem som vinner den tävlingen i Månstad, och hur många år den håller på?!


Hjärtevänner... Själsfränder... En del av mig, men ändå egna individer...

Alfred undrar om Eric Saade finns i verkligheten, och blir tjoandes överlycklig när jag svarar "ja". Han undrar om jag kan ringa honom, så vi han kan komma hem till oss. Och om jag då vågar kan jag pussa honom! (Vad skulle pappa säga då tro???!)

Föralltid... Bästa vän... Omtanke. Oändlig tacksamhet.
Sprudlande lycka och bubblande hopp om det goda i livet...



Alfred sjunger "Pettsons Gård" med egen text:
"i ett litet rött hus bor han. Och han heter Mikael Persson, och en liten katt det har han. Men "ingen" heter katten som han har. På Mikaels gård, Mikaels gård, välkomna hit till Mikaels gård"...


Men ooops, vem smög sig in här i min lilla kärleksförklaring?
Kan det vara min fästman? En godbit på vift...


Alla har vi våra sidor -värda att älska. Lätta att älska. Svåra att förstå, men älskvärda ändå.
Och det gamla ordspråket:
"Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det som bäst"
är inte enkelt att leva efter, men ack så fin världen vore om man åtminstone försökte.

Helen

2 kommentarer:

  1. Det måste va så att jag har de vackraste o underbaraste barnbarnen i världen...iallafall två av dem!!

    SvaraRadera
  2. Jag hade iaf vågat pussa på Eric Saade, LÄTT! ;)
    Goa kiddosar ni har!
    Kram på er!

    SvaraRadera